.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف جریان مرموز اخاذی و دلالی در فوتبال ایران

یک ماه پس از انتشار اخباری در زمینه بازداشت چند خبرنگار ورزشی؛ معاون امنیت دادسرای تهران با تایید دستگیری شش نفر در رابطه با برخی حوادث مشکوک در زمینه فوتبال از کشف «جریانی آلوده به اخاذی و دلالی از ورزشکاران» خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از شهاب نیوز ، قاضی حداد با تایید بازداشت این افراد در این باره می گوید؛ «با اطلاعاتی که توسط سازمان اطلاعات استان تهران به دست آمد، جریانی آلوده در مباحث ورزشی کشف شد و گزارشی مفصل در این رابطه مبنی بر اخاذی و دلالی از بازیکنان و مربیان تیم های ورزشی به مرجع قضایی ارسال شد.»

معاون امنیت دادسرای تهران در تشریح این پرونده می گوید؛ «این افراد با قصد اخاذی، اقداماتی را در مطبوعات ورزشی انجام می دادند از جمله اینکه یک بازیکن را چهره و در صورت همراه نشدن این بازیکن، او را مورد تخریب قرار می دادند. این افراد با اخاذی‌هایی که انجام می دادند اقدام به جابه جایی بازیکنان ورزشی به ویژه در حوزه فوتبال کرده و پول های بسیار زیادی را از این طریق به دست می آوردند».

قاضی حداد با مرتبط ندانستن جرم این افراد با حرفه شان می گوید؛ «در این پرونده بحث خبرنگاری مورد نظر نیست و اتهام این افراد که بعضاً خبرنگار بوده‌اند، جرم عمومی است و ارتباطی با حرفه آنها ندارد.»

او در ادامه می گوید؛ «در این پرونده ورزشکاران و مربیانی مورد اخاذی قرار گرفته و شاکی پرونده هستند. اقدامات دیگری نیز از سوی این افراد صورت گرفته که در فرصت زمانی مناسب نسبت به آنها اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.»

مهم ترین بخش اظهارات قاضی حداد به روند پیگیری پرونده مربوط می‌شود؛ بخشی که معاون امنیت دادسرای تهران آینده این پرونده را تشریح می کند: «بعضی از باشگاه‌های ورزشی پول بسیار زیادی به این افراد می‌دادند و حدود یک سال و نیم است که سازمان اطلاعات استان تهران روی این پرونده کار کرده است. از افراد دستگیر شده نیز اطلاعات بسیار خوبی به دست آمده و تعداد دیگری در این رابطه شناسایی شدند. ان شاءالله با همکاری سازمان اطلاعات استان تهران، پاکسازی خوبی در فضای ورزشی به ویژه در فوتبال به وجود خواهد آمد».

رسوایی کالچو پولی؛ این بار در ایران؟!
به نوشته روزنامه اعتماد؛ تقریباً در میانه های نیم فصل دوم فوتبال دسته برتر امسال بود که برخی از شایعات در جامعه ورزش کشور زمزمه شد. روزنامه ورزشی گل نخستین رسانه‌ای بود که با پرداختن به این شایعات ابعاد جدی تری به آن بخشید. «گل» از وقوع برخی حوادث مشکوک و زنجیره‌ای خبر داد و به عنوان نمونه به تعدادی از آنها اشاره مستقیم داشت. طبیعتاً حتی تصور حقیقت داشتن این ماجرا نیز نکته‌ای قابل چشم پوشی نبود و دستگاه قضایی نمی توانست نسبت به آن موضعی بی تفاوت اتخاذ کند. دستگیری شش نفر در این رابطه نخستین واکنش دستگاه قضایی کشور به شایعاتی بود که دیگر رفته رفته رنگ و بوی حقیقت به خود می گرفت. این شش نفر در روزهای پایانی بهمن ماه سال جاری دستگیر شدند و طبیعتاً تا بررسی همه جانبه و تکمیل مراحل قضایی از جانب مراجع ذی صلاح کسب اطلاعات موثق امکان پذیر نبود.

«کالچو پولی» داستانی قدیمی نیست. حداقل نه به این اندازه که برای یادآوری اش محتاج کنکاش زیادی در صندوقچه خاطرات مان باشیم. کالچو پولی لقب رسوایی بزرگی بود که نزدیک به دو سال پیش فوتبال ایتالیا را به شدیدترین شکل ممکن تکان داد. در آن سال دستگاه قضایی ایتالیا با پیگیری شکایتی در خصوص نتایج عجیب و غریب و برخی اتفاقات شبهه برانگیز در فوتبال این کشور با ردگیری مکالمات تلفنی یک داور فوتبال از یکسری تخلفات نظیر تبانی، خرید داوران و تقلب در امر رقم خوردن نتایج مسابقات در سری A ایتالیا پرده برداشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.